ניתוח העסק

ניתוח רווחיות

אחד הדברים היותר חשובים בעסק היא היכולת להבין דרך נתוני העסק מה נדרש לבצע " מחר בבוקר "כדי לשפר את הרווחיות העסקית.
הדבר ניתוח רווחיות לכל פריט
מתוך מאות / אלפי פריטים, לדעת מה הפריט הנמכר ביותר ומה הרווח שהוא מייצר ועד הפריט הכי פחות נמכר.
ניתוח זה מאפשר להתמקד בפריטים המהווים את היקף הגדול יותר ולנסות שם לשפר ביצועים.
ניתוח רווחיות לפי לקוח
קובץ מהלקוח עם המחזור פעילות הגבוהה ביותר עד הנמוך ביותר,
מה אחוז ההשפעה של כל לקוח על המחזור ?
מה הרווח הגולמי מכל לקוח ?
מניתוח זה לנסות להבין מה ניתן לעשות כדי להגדיל את ערך הלקוח.
ניתוח רווחיות לפי עובד
בניית קובץ מהסוכן מכירות עם היקף המכירות הגבוהה ביותר
עד הסוכן עם התיק הקטן ביותר
לראות מה אחוזי הרווח אצל כל סוכן.
לחשוב איך ניתן לשפר את ביצועי הסוכנים לאור מה שרואים מהנתונים.
ניתוחים ממתקדמים יותר:
סוכן – לקוח :
לכל סוכן ממה מורכב התיק שלו.
מהלקוח הכי משמעותי אצלו ועד הלקוח הכי פחות משמעותי, הן במונחי מחזור והן במונחי רווח.
מתוך זה לבוא לישיבה מול כל סוכן ולחשוב יחד איתו מה האתגר הבא שלו ואיזה יעדים להציב לו.
לקוח – פריט :
לנתח לעומק את תיק הלקוחות, ממה הוא מורכב
ואיזה פריטים אותו לקוח קונה
משם לנסות להבין את הצרכים שלו ולראות מה עוד ניתן להציע לו.